Netflix si právě našel obchodního partnera; je to Microsoft. Pomoct mu má se spuštěním levnější alternativy předplatného streamovací platformy, která by ušlý zisk kompenzovala reklamami v obsahu. Podle blogového příspěvku Microsoftu má společnost přinést obchodní i technickou expertízu, kterou Netflix v tomto případě potřebuje.

Dlouho se spekulovalo, koho si Netflix jako partnera pro spuštění zmíněné varianty předplatného vybere. Nejžhavějším kandidátem byl nejspíš Google. Netflix si navzdory očekávání vybírá Microsoft prý proto, že „Microsoft nabídnul flexibilitu, která umožňuje časem inovovat technologie i prodej a poskytne také silnou ochranu soukromí našich předplatitelů.

Netflix je teď v provozních potížích. V prvním letošním kvartále údajně ztratil 200 000 předplatitelů a spekuluje se o dalších až milionových ztrátách. Může za ně především růst konkurenčních platforem, které dřívějšího krále streamovacích služeb dohání, a možná i předhání, nabízeným repertoárem.

Ostatně to není tak dlouho, co se i k nám do Česka dostala služba Disney Plus (podívejte se, co vám tam nesmí ujít), což i na našem trhu dozajista Netflixu způsobilo problémy. Ten se kromě příprav předplatného s reklamami uchyluje i k tomu, aby postihoval účty sdílené mezi vícero lidmi z rozdílných domácností.