Zdá se, že časy, kdy hraní ve vyšším rozlišení vyžadovalo náročnější hardware, jsou pryč. Čím dál více se začínají prosazovat takzvané upscalingové technologie, které mají za úkol zvýšit rozlišení obrazu pomocí umělé inteligence, aniž by zatěžovaly grafické jádro.

Použít se dají buď pro vylepšení obrazu (kupříkladu z nativního 1080p na 1440p), anebo za účelem navýšení počtu snímků za sekundu (GPU obraz zpracuje v nižším rozlišení, ale AI ho vykreslí do 1080p). Ideálními příklady jsou služby Nvidia DLSS, AMD FSR nebo Intel XeSS. Nyní se ke třem americkým výrobcům grafických karet přidává i Qualcomm, jenž se svou novinkou cílí na mobilní hráče.

Kořeny Qualcommu najdeme rovněž ve Spojených státech, ale na rozdíl od třech zmíněných firem se nespecializuje na notebooky a desktopy, nýbrž smartphony, tablety a chytré hodinky (byť do oblasti laptopů jeho působnost rovněž zasahuje).

Nejvýkonnější chytré telefony s Androidem disponují právě jeho čipsety, které se chlubí rychlým procesorem a silným grafickým jádrem, jež zvládne i náročnější hry. Avšak vzhledem k tomu, že se mobilním hrám věnuje stále více pozornosti a jejich vývojáři ve velkém dbají i na grafiku, občas se může zapotit i vlajkový Snapdragon 8 Gen 2.

Právě z tohoto důvodu Qualcomm ohlašuje technologii Snapdragon Game Super Resolution (GSR), která bude mít díky upscalingu hned několik různých využití. Společnost je v tiskové zprávě popisuje následovně:

  1. Zvyšování rozlišení při zachování vizuální kvality grafiky 
  2. Zvýšení snímkové frekvence pro plynulejší hraní 
  3. Zvýšení výdrže baterie snížením spotřeby energie 
  4. Zvýšení vizuální věrnosti při zachování snímkové frekvence

„Díky Snapdragon GSR se z her v rozlišení 1080p mohou stát ostřejší hry v rozlišení 4K. Tituly, které měly pouze 30 FPS, lze hrát při 60+ FPS, takže vizuály vypadají ještě plynuleji. A protože výkon koreluje se spotřebou, můžete tyto funkce získat a zároveň prodloužit výdrž baterie a dobu hraní,“ vysvětluje Qualcomm.

Snapdragon GSR mimo jiné spojuje vícero úloh do jednoho procesu, v důsledku čehož je celá služba méně náročná na paměťovou sběrnici, a dokonce se tím i snižuje latence. Kromě běžného upscalingu totiž současně zvládá i vyhlazovat hrany, což je dále možné kombinovat například s mapováním tónů.

Zatím už je potvrzené, že ze Snapdragon GSR budou benefitovat hráči Call of Duty: Warzone Mobile, Jade Dynasty: New Fantasy, Return to Empire, Justice Mobile, Naraka Mobile a Farming Simulator 23 Mobile. Bohužel, dosud nebylo specifikováno, jaká konkrétní grafická jádra budou s funkcí kompatibilní. Qualocmm však slíbil, že podporu dostane většina z nich.