Pokud se zajímáte o mobilní telefony, tak jste jistě slyšeli o programu Android One. Založil jej současný šéf Googlu Sundar Pichai a jeho cílem mělo být vyřešení problémů s neefektivními aktualizacemi mobilů s Androidem. Díky fragmentovanému trhu s mobilními telefony na bázi Androidu někteří výrobci aktualizovali své mobily s velkým zpožděním nebo dokonce vůbec. 

2 ROKY AKTUALIZACÍ

Mobily z programu Android One jsou vybaveny (téměř) čistým Androidem bez zbytečného balastu, což výrazně usnadňuje update na novou verzi systému. Výrobci, kteří se do programu zapojili, garantují aktualizaci Androidu po dobu aspoň dvou let a bezpečnostní aktualizace po dobu tří let od uvedení telefonu do prodeje. 

PROBLEMATICKÝ XIAOMI MI A3

Něco jiného je aktualizace slíbit a něco jiného skutečně vydat. Třeba Xiaomi mělo problémy už při prvním updatu svého jediného Android One telefonu. Operační systém Android 10 pro svůj Xiaomi Mi A3 vydával čínský výrobce natřikrát, protože mnoho uživatelů hlásilo problémy s funkčností telefonu.

Nový update na Android 11 je ještě problematičtější. Nemalá část majitelů Mi A3 hlásí poškozený mobil. Aktualizace telefon prostě „bricknula“, to znamená, že už se po aktualizaci vůbec nezapnul, takže mobil ani nelze resetovat do továrního nastavení.

Společnost chybu uznala a okamžitě stáhla smrtící aktualizaci z oběhu. Lidem, kteří mají kvůli updatu nefunkční mobil, nabízí náhradu. Stačí telefon přinést do nejbližšího oficiálního servisu a dostanou nový, ať už mají záruku či nikoliv.

ŘEŠENÍ PRO ČESKÉ ZÁKAZNÍKY

Mobil Xiaomi Mi A3 se samozřejmě prodával i u nás. Vzhledem k tomu, že byl uveden do prodeje v roce 2019, by měla platit dvouletá záruka. Poškozený mobil můžete prostě reklamovat. Pokud jste si mobil objednávali třeba ze zahraničí, doporučujeme kontaktovat prodejce a poradit se o dalších krocích.