Streamovací platformy nabraly v posledních letech neuvěřitelné popularity, ale zároveň se v důsledku toho zvýšila i konkurence. Zatímco Netflix byl dříve na poli streamovacích platforem prakticky sám, nyní zde máme spoustu konkurentů jako HBO Max, Disney Plus nebo třeba Amazon Prime Video. Netflix se proto (jeden by mohl říct skoro až zoufale) snaží nalákat diváky zpět na svou platformu a jedna novinka, kterou mají v přípravě, by tomu dost možná mohla napomoct.

Jde o živé vysílání, které by umožnilo sledovat některé pořady... no, živě. Jenže k čemu tohle je? Klasické streamování přednahraných seriálů, které nemůžete prošvihnout, je přece lepší, ne? No podle mě sice ano, ale Netflix je očividně jiného názoru. Jejich filozofie za touto novinkou je, že se v dnešní době do obsahu dají přidat různé interaktivní elementy, které ho mohou obzvláštnit.

CO BY SE DALO ŽIVĚ SLEDOVAT?

Živě by se tak vysílaly především různé soutěže a show. Netflix zmínil například jejich nadcházející soutěž Dance 100 od producenta úspěšné reality show The Circle. Sledující by prý měli mít možnost živě v průběhu pořadu hlasovat. Předpokládáme, že asi pro to, kdo  tancuje nejlíp? O využití tohoto živého modelu se spekuluje i pro festival Netflix Is A Joke, což je živá komediální událost, které se naposledy zúčastnilo kolem tři sta stand-up komiků. Další možností jsou i živá setkání herců z úspěšných seriálů, jako je plánovaný speciál pro Selling Sunset.

Možností by bylo i převedení už existujícího obsahu, který se aktuálně vysílá v televizi a na dedikovaných stránkách. Řeč je o show jako American Idol, Dancing with the Stars, ale možná i o sportovních událostech. Sledovat bychom na Netflixu teoreticky mohli závody F1, které už teď platforma sleduje se svým Drive to Survive. Nicméně toto jsou opravdu spíše spekulace.

NEJDE O ÚPLNĚ NOVÝ KONCEPT

Potenciál živé interaktivity je v tomto ohledu velký a dokázal jej skvěle využít třeba Twitch. Je to sice naprosto jiná platforma než Netflix, ale o přidání interaktivity se snaží neustále. A v mnoha ohledech to funguje. Diváci dnes můžou pomocí donatů spouštět u streamerů různé efekty nebo jim posílat dotazy a hlasovat. Přenést tento nápad do zažité platformy, jako je Netflix, nebude snadné a osobně spíše sázím na to, že se funkce neujme a přidané náklady za živé streamování nebudou ve finále stát Netflixu za to. Schválně nám dejte do komentářů vědět, co si myslíte vy.

Nicméně Netflix potřebuje, aby se tato funkce chytila, protože výdělky platformy se aktuálně řítí rychle z kopce. Od začátku roku ztratil Netflix téměř 200 tisíc předplatitelů a předpokládá se, že se situace v následujících měsících nezlepší. Můžou za to jak konkurenční platformy, tak nákladná produkce některých seriálů a válka na Ukrajině. Netflix si nevede bohužel dobře ani co se týče ceny předplatného ve srovnání s jinými streamovacími platformami, což je také důvod proč experimentuje s nižší úrovní předplatného, které by obsahovalo reklamy.

Náklady na provoz takovéto platformy jsou samozřejmě obrovské a po technologické stránce není vysílání takového množství obsahu vůbec snadné. Hlavně v době, kdy spousta uživatelů přechází na 4K a platformy soutěží v tom, kdo dokáže dodat lepší obraz s větším bitratem.

I přesto, ale Netflix jednoduše musí najít způsob, jak osekat náklady. Aktuálně to dělá především rušením a pozdržováním různých seriálů. Propouští i zaměstnance. Je to ale komplexní problém, o kterém se bavíme do detailů v našem videu na Nerdfixu.