Microsoft začal mezi uživatele rozšiřovat verzi 22H2 systému Windows 11 v poslední třetině září. Předtím všechny novinky horlivě testoval vývojářský tým a také zástupci veřejnosti, kteří jsou součástí programu Windows Insider. Hned poté, co byla aktualizace vydaná, si začali jednotliví uživatelé všímat, že se jim trochu pokazil výkon ve videohrách. To je nepříjemné už jen z důvodu, že Microsoft prezentoval Windows 11 jako nejlepší systém pro hraní her.

Mnoho hráčů se potýkalo s výraznými pády počtu snímků za sekundu a sekáním obrazu. Nejprve se myslelo, že jde o problém s grafickými kartami od Nvidie, načež zelený tým vydal testovací verzi ovladače, který se měl s problémem vypořádat. Microsoft v pátek potvrdil, že se problémy po aktualizaci skutečně vyskytují a je si jich vědom. Problém se netýká jen karet od Nvidie, ale širší škály hardwaru.

„Některé hry a aplikace mohou mít ve Windows 11, verzi 22H2, nižší než očekávaný výkon nebo se mohou zadrhávat. Postižené hry a aplikace neúmyslně povolují funkce ladění výkonu GPU, které nejsou určeny pro spotřebitele. Abychom ochránili váš zážitek, uplatnili jsme na zařízeních, kterých se tento problém týká, zákaz nabízení nebo instalace verze 22H2 systému Windows 11,“ stojí ve zprávě od Microsoftu.

Microsoft uživatelům radí, aby zkusili problémy vyřešit aktualizací daných her a aplikací. Vývojářský tým údajně pracuje na řešení. V současné době Microsoft doporučuje, aby se uživatelé nepokoušeli o aktualizaci přes systémové tlačítko nebo instalační médium, dokud nebudou chyby vyřešeny.