Konzole Xbox Series X je aktuálně nedostatkovým zbožím a vypadá to, že ještě nějakou chvíli bude. Dokonce je dost možné, že se „na trhu“ objeví dříve xboxová lednička než konzole samotná. Ne, to není opožděný aprílový žertík, ale výsledek sázky marketingového manažera Microsoftu Aarona Greenberga na Twitteru.

Přečtěte si také: Foxconn potvrzuje černý scénář s nedostatkem komponentů pro grafické karty a next-gen konzole

Na sociální síti před pár dny vyvrcholila soutěž Best of Tweets. Jednalo se o anketu pořádanou marketingovým oddělením Twitteru, ve které veřejnost hlasovala o nejlepší zastoupením brandu na sociální síti. Z vyřazovací soutěže, do níž se zapojili giganti jako Oreo, Spotify, MTV, Airbnb či Gatorade, vyšel nakonec jako vítěz právě Xbox. Ve finálovém hlasování porazil Skittles o půl procenta. 

Výrazně tomu pomohl právě Greenberg, který slíbil, že pokud účet Xboxu vyhraje, tak Microsoft začne vyrábět miniledničky v designu konzole Xbox Series X.

„Pomozte Xboxu vyhrát, a ještě tento rok začneme vyrábět skutečné miniledničky ve stylu Xbox Series X. Vidíte dobře. Tohle není žádný aprílový vtípek, ani clickbait,“ lákal šéf marketingu. V dalším tweetu dodal, že první vyrobený kousek naplní hrami a pošle lidem od Skittles. 

Při psaní tweetu si ale zřejmě neuvědomil, že několik xboxových miniledniček už vyrobeno bylo. Vznikly v rámci společné kampaně Xboxu a energetického nápoje Zoa, který propaguje Dwayne „The Rock“ Johnson. Stylovou miniledničku s logem Xboxu a Zoa obdrželi vybraní influenceři v polovině března. Jednalo se ale spíše o akci Zoa Energy nežli Microsoftu. 

Vtipy o tom, že nový Xbox vypadá jako lednička, se objevily na internetu krátce po odhalení spartánského designu konzole. Microsoft ovšem prokázal, že má smysl pro humor a jednu takovou lednici skutečně vyrobil. Video s ledničkou, které paroduje herní trailery, zaznamenalo do dnešního dne přes 8 milionů zhlédnutí. Další více než 3 miliony má unboxing v podání youtuberky iJustine. Sázka na meme marketing se Xboxu evidentně vyplácí.