V rámci své strategie, kterou společnost Meta nazývá „rok efektivity“, došlo k dalšímu kolu propouštění. Tato vlna nejvíce zasáhla zaměstnance v neinženýrských pozicích, jako jsou komunikace, marketing a nábor.

Od listopadu předchozího roku bylo propuštěno více než 20 000 zaměstnanců společnosti Meta. Nejde však o jedinou technologickou firmu, která se snaží zefektivnit svou strukturu. I další giganti jako Amazon, Google a Microsoft redukovali počet svých zaměstnanců od začátku roku.

Meta odmítla podrobněji komentovat tato propouštění. Mark Zuckerberg, generální ředitel společnosti, se v minulosti otevřeně zmínil o potřebě větší „efektivity“ a uvedl, že chce vytvořit „plošší“ strukturu vedení ve společnosti. Propouštění zaměstnanců dokonce popsal jako ,,nejobtížnější změnu, kterou v historii Meta udělali.“

Zatímco některé společnosti propouštějí, jiné mohou využít této situace k přilákání talentů.