Je to malý, nenápadný, ale důležitý odstaveček v rámci souhrnu novinek pro investory. Intel v rozsáhlé zprávě stručně oznámil, že vyvíjí cloudovou platformu Project Endgame. Služba nabídne uživatelům vzdálený přístup k počítači s grafickou kartou Intel Arc. „Vždy dostupný počítač s nízkou datovou odezvou,“ popisuje novinku zpráva. 

Hráčům se v této souvislosti musí zákonitě vybavit služba GeForce NOW, v rámci které si také v podstatě pronajímáte počítač v cloudu. Dokonce si můžete vybrat úroveň grafické karty. Hry si ale dodáváte vlastní a to tak, že se přes server přihlásíte ke svému účtu na Steamu, Epic Games Store nebo jiné herní službě.

Intel ale v souvislosti s Project Endgame hry vůbec nezmiňuje. Existuje tedy šance, že půjde o službu určenou pro profesionály, kteří využijí cloudové PC pro graficky náročné úlohy. Na druhou stranu, Intel na oficiálních stránkách popisuje Intel Arc jako gaming-first, tedy vyloženě herní GPU. Ať už je to, jak chce, služba by měla být dostupná ještě tento rok.

Pokud jde o samotné grafické karty Intel Arc, tak stále platí, že se jich dočkáme letos. Ještě v prvním čtvrtletí v noteboocích, zatímco GPU pro desktopy se opozdí a budou dostupné až ve druhém čtvrtletí. Karty nabídnou hardwarový ray-tracing, podporu DirectX 12 Ultimate, mesh shading (schopnost zobrazit najednou mnoho složitých objektů), variable rate shading (výkonnostní optimalizace, kdy se nedůležité části scény vykreslují s horší kvalitou shading) a také super sampling (pokročilé upscalování obrazu) na bázi umělé inteligence. Samozřejmě skutečnou kvalitu nových grafických karet prozradí až testy.