Insider Mark Gurman z magazínu Bloomberg přinesl zajímavou informaci týkající se reklam na dalších předinstalovaných aplikacích na iPhonech. Zpráva otřásla internetem a mnoho dojmů se potýká s nejistotou, co bude dál.

Gurman věří, že reklamy na Apple Mapách budou fungovat podobně jako na App Store. Zde si mohou vývojáři aplikací zaplatit za propagaci na určitém dotazu ve vyhledávání. Představa u map s reklamami by mohla znít takto: Při vyhledání na dotaz „restaurace v okolí” se zobrazí na vrchu ty, které si zaplatily propagaci.

Na oblíbenějších Google Mapách jsme na reklamy ve vyhledávání už zvyklí nějaký ten pátek.

Ovšem aplikace Podcasty a Knihy reklamy dostanou taktéž. Vydavatelé budou moci umístit nové knihy a podcasty o něco výše v žebříčcích. Mohlo by se také objevit místo pro reklamy čtvercového a obdélníkového tvaru, na které jsme zvyklí z internetových webů.

Dále se může stát, že Apple TV+ zavede levnější úroveň předplatného s reklamami. To alespoň tvrdí Mark Gurman. Stejný nápad má třeba Netflix v plánu už delší dobu. Disney+ připravuje předplatné s reklamami na letošní prosinec.

Internetoví uživatelé komentují situaci jako zoufalý trik jak tahat více peněz ze zákazníků bez velké námahy. Nevnímají zavádění reklam do předinstalovaných aplikací jako součást poskytování služeb zákazníkům.

Možná se ptáte sami sebe, jak jsme se dostali do bodu, kdy řešíme reklamy v nativní aplikaci Apple Mapy. Odjakživa jsme zvyklí, že v prostoru nativních aplikací se s reklamami nesetkáváme. Ovšem, doba se posunula a Apple se vyvíjí.

Xiaomi již dávno zavedl v levnějších smartphonech reklamy v nastavení telefonu, v průzkumníku souborů a nebo nativní aplikaci pro poslech hudby. Když se posuneme z prostoru smartphonů k počítačům, tak Microsoft na začátku letošního roku zkoušel reklamu ve Windows 11 v Průzkumníku souborů na jiný Microsoft produkt. O tom jsme natočili video, najdete ho zde.