Souboje mezi sociálními sítěmi nekončí. Instagram ohlásil nové vychytávky, které pomohou jeho službě Reels lépe konkurovat populárnějšímu TikToku provozovanému čínskou společností ByteDance. Středobodem aktualizace je hlavně nový způsob editace videí.

Ačkoliv se to na první pohled nemusí zdát, i s krátkými videi je plno práce a tvůrci musí dnešní, častokrát zbrklé publikum s nedostatkem času, zaujmout v prvních několika sekundách. Dá se toho docílit různými způsoby, ale jedním z nich bude rozhodně kvalitní střih a celkově to, jak je video zpracováno.

Instagram se proto rozhodl, že celý proces úpravy videí usnadní, a tudíž spojil možnost práce s klipy, zvukem, samolepkami a textem na jednu obrazovku. Ve finále tak bude pro tvůrce snazší všechny prvky videa správně uspořádat na časové ose a vyhrát si s nimi, aby video působilo podle jejich představ.

Tato změna se bude týkat uživatelů mobilních aplikací a dostupná bude po celém světě.

Pomoct tvůrcům v růstu mohou i statistiky, ze kterých lze například vyvodit, jaký typ obsahu je mezi jejich publikem nebo celkovým obecenstvem platformy oblíbenější. Do statistik proto byly přidány nové dvě metriky, celkový čas sledování a průměrný čas sledování, které budou moct tvůrcům napovědět, zda náhodou nebude lepší udělat začátky videí poutavějšími, aby udržely pozornost většího množství diváků po delší dobu.

Kromě toho vám bude Instagram dávat specificky vědět, zda nově získaný sledující přišel z Reels, nebo nikoliv.

Pravděpodobně nebudu lhát, když řeknu, že si následující funkci Instagram tak trochu vypůjčil od TikToku. Přinesl totiž speciální kartu, na které je patrné, co je aktuálně na Reels „trendy“. Tvůrci si budou moci zobrazit populární zvukové doprovody a hashtagy, což jim umožní chytit se toho, co je aktuálně mezi diváky oblíbené.

A ještě jedna věc převzatá z TikToku: dárečky. Ty už jsou sice na Instagramu nějakou dobu dostupné jako věc, kterou můžete odměnit svého oblíbeného tvůrce obsahu, ale nyní se rozšiřují do dalších zemí. Česká republika ale na seznamu stále chybí.

Používáte Instagram Reels, TikTok nebo podobnou službu pro sledování krátkých videí? Figurujete spíše jako divák, anebo i tvoříte vlastní obsah? Dejte nám vědět do komentářů!