Konec roku se nezastavitelně blíží a neodmyslitelně k němu patří i volba předsevzetí a cílů. V tomto ohledu nezaostává ani Instagram, jehož generální ředitel Adam Mosseri na Twitteru zveřejnil klíčové priority pro rok 2022.

Možná vás to nepřekvapí, ale jedním z hlavních zaměření budou videa. To v praxi znamená, že můžete očekávat nové funkce pro Reels nebo chronologický feed, jenž bude upřednostňovat právě videa před jakýmkoli jiným obsahem. Je zřejmé, že se Instagram snaží konkurovat TikToku, který mimo jiné dosáhl tří miliard stažení.

„Prvním ze dvou důležitých témat bylo video, soustředili jsme se na Reels a začali jsme dávat dohromady náš formát videa a nové kreativní nástroje. Tím druhým byla kontrola, dali jsme lidem více možností, jak z Instagramu udělat to nejlepší. Mezi ně patří kontrola škodlivého obsahu a rozšíření skrytých slov v DM,“ vysvětluje Mosseri ve videu.

V následujícím roce by se měl Instagram taktéž zaměřit na transparentnost. Mosseri se zasadil o informování lidí v tom, jak Instagram funguje. Začátkem letošního roku například zveřejnil články o algoritmu aplikace nebo představil nové funkce pro kontrolu obsahu. „Nechystáme se jenom zdvojnásobit naši práci týkající se kontroly, ale budeme dělat i více pro transparentnost, “ tvrdí Mosseri.

Z jeho prohlášení se však nedozvídáme nic o aplikaci pro iPad.