Pokud si alespoň čas od času něco z Play Store zahrajete, asi jste se nevyhnuli poněkud agresivnímu vkládání reklam do mnohých her. Nepřeskočitelné reklamy se můžou zobrazovat i po každé úrovni a trvat mohou i desítky sekund.

Právě na takové reklamní praktiky si teď Google došlapuje. Nově budou na Play Store zakázány takové reklamy, které se zobrazí přes celou obrazovku a ani po patnácti vteřinách nebude možné je přeskočit. Netýká se to ale dobrovolně zobrazených reklam pro získání odměny ve hře.

Ve hrách by se také měly přestat reklamy přes celou obrazovku zobrazovat před načtením aplikace, před zahájením úrovně nebo v průběhu hry. To by mělo výrazně zpříjemnit hraní na mobilech. Aplikace tady totiž často vydělávají především ze zobrazovaných reklam.

Kromě omezení reklam platného od 30. září zavádí Google i několik dalších změn. Odstraňovat bude třeba aplikace využívající loga cizích, známějších, firem a institucí. Aplikace také nebudou moct používat vlastní VPN, pokud k tomu nedostanou od uživatele svolení.