Iniciativa Googlu směřující k soukromí uživatelů se mu v posledních letech nedá zapřít. Společnost na personalizovaných reklamách závisí, a s regulátory už jen kousek od toho, aby jí zavařili, nemá ani moc na výběr. Přichází tak třeba způsob, jak ovládat, které reklamy se vám budou zobrazovat.

Pojďme na to ale hezky popořadě. Google už možnost vypnutí některých kategorií reklam nabízí na YouTube. Vypnout si tak můžete ty propagující alkohol, seznamky a hazard, stejně tak třeba produkty a služby pro těhotenství, rodičovství a shození váhy.

Novinkou jsou funkce v My Add Center, které vám umožní lépe kontrolovat zobrazování všech reklam od Googlu. Představeny byly na vývojářské konferenci I/O a ovládat díky nim budete moci přesně která data budou pro personalizaci využita.

Navolit si třeba budete moci, od kterých firem chcete reklamy vidět více a od kterých jich chcete vidět naopak méně. Máte tak možnost ovlivňovat, které reklamy vám Google bude ukazovat. Do centra pro správu reklam se dostanete přes kteroukoli reklamu, která na vás na internetu vyskočí.