Mark Zuckerberg a jeho společnost posledních pár let očividně dělá mnoho kroků ke stavbě základů slibovaného Metaverza. Za tu dobu jsme se dočkali už několika změn. Už z dřívějška víme, že jeden z těchto kroků patřil přejmenování společnosti na Meta, aby veřejnosti ukázali, jak jsou odhodlání metaverzu. To se týká i Facebook Pay.

Rebrand služby Facebook Pay na Meta Pay je první krok pro vytvoření digitální peněženky pro Metaverse. Tak to alespoň podává Mark Zuckerberg. V blízké budoucnosti se se službou však nic nestane. Do budoucna ale přijdou funkce jako ověření vlastnictví digitálního předmětu v metaverzu.

Je jasné, že Zuckerberg doufá, že Meta Pay se stane jakousi univerzální peněženkou metaverza. Dle jeho slov také doufá, že služba přinese lepší zážitky pro uživatele a větší příležitosti pro tvůrce.

Zda-li pro tvůrce je metaverzum opravdu větší příležitost, je otázkou. Například na social aplikaci Horizon Worlds pro Meta Quest lze prodávat a vytvářet digitální předměty. Meta si ale bere 48 procent z jejich prodeje. To není málo. Do budoucna by se tvůrci určitě rádi setkali s přívětivějším procentuálním rozdělením u prodeje digitálních předmětů.

Nedivili bychom se, kdybyste do dneška o Facebook Pay neslyšeli. Není to zrovna tradiční způsob převodu peněz. Služba slouží k posílání peněz přátelům a rodinným příslušníkům skrze Facebook, Messenger, Instagram a WhatsApp. Rovněž lze posílat peníze na charitu.

V České republice funguje Meta Pay „jen” na Facebooku a Instagramu. Tento stav dostupnosti má ale většina zemí v Evropě, podle oficiálních stránek. Například posílání peněz na WhatsAppu je dostupné pouze pro Brazílii. Spojené státy jsou jedinými, ve kterých můžete posílat peníze přes Messenger, Instagram a Facebook. Služba však není dostupná v žádném státě na světě pro všechny zmíněné sociální sítě najednou.