Zatím nejdokonalejší 3D modely pravěkých ještěrů vytvořili odborníci z Lunchmeat studia. Tým ilustrátorů spolu s paleontology vdechli život dinosaurům pomocí pokročilé technologii platformy NVIDIA Studio. Tato dosud neviděná zobrazení si můžete prohlédnout v nově otevřeném Muzeu Dinosauria v Praze, pro které vznikl také dokument mapující práci tvůrců. Ten je k vidění úplně nahoře.

Kolem podoby dinosaurů existuje celá řada otázek a nejasných informací. Vědci dodnes například neví, jakou barvu měla jednotlivá pravěká zvířata nebo které druhy byly opeřené. Podoby jednotlivých dinosaurů tak vycházejí často z nepřímých důkazů a domněnek. Právě tato tajuplnost a spousta nejasností je pravděpodobně tolik fascinující pro spousty odborníků z celého světa již dlouhé desítky let.

V minulém století se kreslíři museli věnovat jedné malbě dinosaura často i dlouhé měsíce. Bylo zapotřebí detailních konzultací s paleontology a preciznost v každém tahu rukou na plátně. Dnešní práce ilustrátorů je výrazně rychlejší. O to více, když můžete pracovat s moderními technologiemi a mít v týmu paleontologa a ilustrátora v jedné osobě. 

„Karel Cettl je vystudovaný paleontolog, který spolu s kolegy kreslil nové modely. Výhoda je to nesporná, sám dokáže velmi dobře trefit koncepty, lépe chápe diskuzi s hlavním paleontologem a perfektně se orientuje v anatomii dinosaurů,“ potvrzuje Jakub Pešek, vedoucí projektu v Lunchmeat Studios. Práci jeho týmu na tomto novém projektu zachycuje nový dokument věnující se unikátním možnostem zobrazení dinosaurů pohledem několika českých umělců. Jedním z nich je například hudební grafik a ilustrátor Vojtěch „Woody“ Troják, který pracuje na PC sestavě od CZC.cz. Tento dokument vznikl ve spolupráci NVIDIA a CZC.cz.

HARDWARE ZRYCHLUJÍCÍ GRAFICKÉ PROGRAMY

Jeden takový pravěký hrdina představuje desítky gigabajtů dat a některé výsledné malby mají ve svém digitálním provedení velikost desítek tisíc pixelů. Tým Lunchmeat Studios využívá pro svou práci technologie GeForce a STUDIO od NVIDIA, které jim práci zjednodušují a především zrychlují. „Ten čas se dost různí. Dinosaura lze nakreslit za deset vteřin nebo deset dnů. Vytvoření realistické a dle vědeckých poznatků správné ilustrace trvá většinou několik dnů,“ doplňuje Pešek.

Platforma NVIDIA Studio slouží nadějným umělcům i profesionálům, kterým pomáhá dát jejich myšlenkám obrysy rychleji, než bylo dříve možné. Modelování a renderování bohatých virtuálních světů, rychlejší natáčení, stříhání a export výsledného díla v rozlišení 4K, 6K, i 8K. To vše ve velmi vysoké rychlosti.

  • Programy pro grafický design – až 2krát rychlejší ve srovnání s MacBook Pro 16 a Intel Core i7-11850H s integrovanou grafikou bez RTX GPU.
  • 3D modelování - až 24krát rychlejší vykreslování v Blenderu než na Intel Core i7-11850H s integrovanou grafikou bez RTX GPU, 12krát rychlejší vykreslování v Autodesku.
  • Úprava fotografií – až 4x rychlejší než na Intel Core i7-11850H s integrovanou grafikou bez RTX GPU.
  • Barevné korekce a úpravy videa – více než 9x rychlejší než na Intel Core i7-11850H s integrovanou grafikou bez RTX GPU.
  • Podpora softwarů – Adobe (Premiere, Photoshop, Lightroom a další), Autodesk (například Revit), Sketchup a dalších.