Spoustu uživatelů reklamy na YouTube iritují a k jejich odstranění používají třeba speciální rozšíření prohlížeče. A to se na začátku videa objevují maximálně dvě. Nyní to ale vypadá, že YouTube přejde k ještě extrémnějšímu formátu, kvůli němuž se pravděpodobně občas stane, že před spuštěním videa bude nutné zhlédnout až pět reklam, které nejdou přeskočit.

Google nový systém v tichosti testuje, setkalo se s ním už několik uživatelů sociálních sítí, kteří o něm informují. A jejich slova nezní zrovna pozitivně. Uživatel BadGyalVeeVee na Twitteru píše: „Takže dvě reklamy nestačily a teď chcete přehrávat pět reklam, které nikoho nezajímají A KTERÉ NEMŮŽU PŘESKOČIT?“

Tým YouTube na příspěvek odpověděl slovy: „hmm... to se může stát u určitého typu reklamního formátu, který se jmenuje bumper ads, protože je dlouhý maximálně 6 sekund. Pokud chcete, můžete poslat zpětnou vazbu přímo ze služby YouTube skrze nástroj pro zasílání zpětné vazby.“

To stejné se stalo i uživateli LoganC01962550, který ke svému příspěvku přiložil i obrázek. Na něm lze jasně vidět, že reklam se může skutečně ukázat až pět. S novým reklamním modelem se ale nesetkávají všichni uživatelé bezplatné verze YouTube, vypadá to, že Google tento systém zkouší pouze na vybraných lidech. Později se ale zřejmě rozšíří mezi všechny uživatele.