Pokud jste někdy používali iPhone, tak asi víte, že aplikace iMessage od Applu rozlišuje mezi uživateli s iPhonem a Androidem (nebo jiným systémem). Pokud je zpráva v modré bublině, znamená to, že na druhé straně je uživatel s iPhonem a zpráva putovala přes internet. Je-li však bublina zelená, zpráva odešla jako klasická SMS, což se děje většinou při komunikaci s Androidem. 

Ve Spojených státech amerických, kde jsou iPhony velice rozšířeny, toto rozlišování vyvolává problémy a někdy může být uživatel Androidu kvůli volbě mobilu vyloženě ostrakizován. List The Wall Street zveřejnil výsledek experimentu s 19letou studentkou univerzity, která vyměnila iPhone za Android. Nejenže si toho spolužáci ve skupinovém chatu ihned všimli a upozornili na to („Kdo je ten zelený?“), ale v telefonu dotyčné studentky v podstatě přestal skupinový chat fungovat.

Barevné rozlišení mezi uživateli iOS a jinými systémy může být v extrémních případech záminkou k šikaně, zejména pak mezi školáky. Někteří (mladí) majitelé iPhonů útočí na své vrstevníky s Androidem, chovají se k nim povýšeně a nadávají jim do chudáků. 

Na článek WSJ zareagoval zástupce Googlu Hiroshi Lockheimer, podle nějž je uzamčení iMessage promyšlenou marketingovou strategií. „Používat nátlak vrstevníků a šikanu jako způsob prodeje produktů působí u společnosti, která se ve svých marketingových aktivitách ohání lidskostí a rovností, neupřímně,“ napsal Lockheimer, který v Googlu působí jako senior viceprezident. Jeho tweet převzal oficiální účet systému Android na Twitteru a dodal: „Aplikace iMessage by neměla těžit ze šikany. Textovky by měly lidi spojovat. Technické řešení existuje, tak to pojďme společně napravit.“

Google ale nemotivuje ke kritice jen péče o duševní zdraví uživatelů, firma se už dlouho snaží prosadit standard RCS, který modernizuje textovky o prvky známé z messengerů. Byl to právě Lockheimer, kdo vyzval Apple k jednání o přijetí RCS. Kalifornská firma s vykousnutým jablkem v logu ale na výzvu nereagovala.

Objevily se také názory, že Google nemá Applu co radit. Od představení iMessage v roce 2011 vytvořil Google přes 13 různých messengerů a většina z nich skončila mezi neúspěšnými projekty.