Není tajemstvím, že Google má problémy prosadit Android na jakémkoli jiném zařízení, než je mobilní telefon. Příkladem může být Wear OS, který za konkurencí Apple pořád výrazně zaostává.

Co ale také tajemstvím není; Google se s tím snaží něco dělat. Pro zmíněný Wear OS se spojil se Samsungem a problém s malým počtem aplikací na platformách jiných, než je telefon, chce vyřešit finanční motivací vývojářů.

Nově spuštěný program Play Media Experience umožní zapojeným vývojářům místo 70% podílu získat 85 % na příjmech z prodejů jejich aplikací, pokud je adaptují i na další zařízení, jako jsou hodinky, chytré televize či tablety.

Přečtěte si také: Microsoft chce do obchodu Windows 11 integrovat Steam a Epic Games Store

To, na jaké platformy pro výhodu musí vývojáři své aplikace optimalizovat, záleží na kategorii jejich výtvorů. Třeba aplikace pro poslech hudby musí být adaptována pro Wear OS, Android Auto, Android TV i Google Cast.

Není to ale nabídka pro všechny, pro zapojení do programu jsou vývojáři limitováni na alespoň 100 000 aktivních měsíčních stažení a „silné“ hodnocení na Google Play.

Pokud se krok Googlu povede, mohli bychom na zařízeních s Androidem konečně vidět dobře optimalizované aplikace, které podporují celý ekosystém.