Používáte ve Chromu blokátor reklam? Máme pro vás zprávu, která vás nejspíš bude zajímat. Už za rok totiž nebude fungovat. Tedy alespoň ne ve formě, ve které ho dnes používáte. Google totiž ve svém prohlížeči spustí nový standard pro rozšíření, který právě blokování reklam v současné podobě blokuje.

Vydání Manifestu V3 jako nového požadavku pro rozšíření Google opodstatňuje zmoderněním technologií, a především bezpečnostními benefity pro uživatele. V beta verzích prohlížeče začne Google Manifest V3 vyžadovat už na začátku příštího roku, v plné verzi si pak rozšíření postavená na Manifestu V2 neškrtnou od června/júna.

Google ale přímo blokátory reklam neodstraňuje, tak proč nebudou fungovat? Blokátory dnes spoléhají na blokování celých kategorií HTTP požadavků, aby se reklamy do vašeho prohlížeče vůbec nedostaly. To ale může způsobit, že se stránky načítají o něco pomaleji, a přesně tomu chce Google předejít.

Existuje náhrada, jež je silně nedostatečná. Blokátory reklam budou stále moct blokovat požadavky na až 30 000 webových adres. Problém ale je, že listy adres, které blokátory využívají, mají i přes 300 000 záznamů. Zda budou blokátory schopné nové restrikce obejít, zůstává otázkou. Takovým, jaké je ale známe, už za rok odzvoní.

Mějte na paměti, že spousta webových stránek funguje díky reklamám. Pokud rádi chodíte na nějaký web, vypněte si adblock, abyste stránku podpořili. U nás na Techfeedu a přidružených webech povolujeme pouze neinvazivní reklamy, které nevyskakují, nepřehrávají zvuk a nezakrývají obsah.